• Huvudpartners

Pressrelease 20/10

20 oktober 2021 10:00

Ny Lagledare och Sjukskriven Ordförande

Detta år har vart ett turbulent år, på många sätt. Vi fick in Mikael "kråka" Karlsson som lagledare i början på året, men han fick senare ett annat jobb och valde att lämna oss, då klev Conny Ivarsson in och har som ni vet vart årets lagledare, Conny har vid sidan av sitt ordinarie arbete jobbat som lagledare för oss iår, och han känner nu att han inte har tiden till att kunna åta sig den uppgiften nästkommande säsong.

Därför drogs arbetet igång att hitta en ersättare för Conny till kommande säsong.

Vi kan härmed presentera Rikard Kling som vår nya Lagledare! Rickard kommer närmast från Dackarna där han har denna säsong haft rollen som Assisterande Lagledare.

Vi har haft en liten pratstund med Rickard som presenteras nedan:

Välkommen Rickard till Vetlanda Speedway! Hur kändes det när du fick frågan om att bli vår nya Lagledare? -Man blir glad och tacksam att man får möjligheten, samt att jag vet vad jag kan och vad jag går för, och har jag ett mål då kämpar jag för det.

Var det ett svårt val? -Det var inte jättesvårt, men jag har varit i Dackarna länge, så det är klart att det inte var det lättaste. Och är det något lag jag vill jobba med förrutom min gamla klubb så är det just Vetlanda Speedway.

Vad är din Bästa egenskap som lagledare, Enl. dig själv? -Jag är en bra lyssnare, värderar detta, och vill göra det bästa av situationen, jag är inställd på ett hårt men bra jobb! Jag har inte vart ledare för elitlag ännu, däremot så har jag ju detta år varit assisterande Lagledare för ett lag som tog Guld, så jag känner mig relativt grön när det gäller elitserien, men har både viljan och kompetensen till att leda men även att utvecklas och det finns alltid småknep att ta till sig.

Hur tänker du på kommande säsong i Vetlanda speedway? -Det finns en plan, som jag är taggad på att genomföra. Många nya idèer och Mycket jobb de närmsta månaderna, med allt vad det innebär. Men jag vill vara Lite hemlighetsfull ett tag till.

** Vad anser du är viktigt i jobbet som Lagledare?** -Jag är mån om förarna, och vill göra allt för att kunna ha den kontakten med dem kontinuerligt. Även att hålla koll på de som inte är aktuella för närmsta match, visa mitt intresse och vara deras bollplank när de har tankar och funderingar.

Men vem är Rickard Kling?

• Jag heter Rickard Kling, 38 år uppvuxen i Virserum, bor nu i Vimmerby sedan ca 11 år, vi har totalt 5 barn, är sambo med Carina sedan 12år. Jag jobbar på SYAB Transportgymnasium som lärare, jobbat här i drygt 5 år och älskar arbetet och kontakten med ungdomarna och se dem utvecklas. Jag har tidigare kört lastbil i 15 år. Jag började som funktionär i dackarna för ca 26 år sedan. Utöver det så har jag även vart mekaniker åt Daniel King 2011-2012 , samt 2020 var jag mekaniker åt Hans Anderson. Vad har du för intressen? -Mina Intressen är givetvis att umgås med familjen, och självklart speedway, yngsta grabben tränar även speedway så det blir en del tid där utöver mina andra åtaganden inom speedwayen. På Vintrarna gillar hela familjen att åka skidor och vistas ute i naturen. Sedan har vi precis köpt ett annat hus och det finns alltid att göra när man har hus.

Ord som är värda att bära med sig: -När man åtar sig ett uppdrag som detta så är det inte jag själv som skall vara i fokus, utan vi är alla delaktiga i arbetet med att få klubben framåt, alla är lika mycket värda, och alla funktionärer samt andra som hjälper till skall ha en stor eloge, och det är något jag strävar efter att alla känner sig välkomna att komma till mig eller styrelsen om det är något man funderar på

Alla som hjälper Vetlanda Speedway, funktionärer, sponsorer och publik är och kommer alltid vara den extra föraren, eller en avgörande kugge i maskineriet.”

Vi vill även Meddela att vår Ordförande Stefan Gidius är sjukskriven, och Vice Ordförande Christer Rudvall är nu tf. Ordförande för Vetlanda Speedway AB och Vetlanda Motorsällskap.