• Huvudpartners

Pressrelease 5/9 2021

5 september 2021 19:00

Senaste tiden har det...

Hej alla Sponsorer och Supportrar.

Senaste tiden har det förekommit mycket spekulationer rörande vår förening. Det har varit allt från påhopp på lagledare och styrelse till vilda spekulationer på sociala medier.

Vi vill från klubbens styrelse försöka bringa klarhet i vad som skrivs, en gång för alla. Vi börjar tidigare i år, då vi blev tvungna att avskeda vår sportchef. Tråkigt naturligtvis men ett måste för att få ihop vår ekonomi. Vad vi då inte visste var att det viktiga arbetet med våra sponsorer, som normalt påbörjas när föregående säsong är slut, inte var påbörjat alls.

Det gjorde att vi hamnade sent med detta arbete, och de flesta företagen hade redan lagt sin budget. Arbetet har sen fortsatt under hela säsongen men detta har resulterat att vi fått flera inbetalningar väldigt sent och vissa har inte kommit in ännu. Likaså har vi säkert inte kommit i kontakt med alla våra tidigare sponsorer, vilket vi beklagar och jobbar vidare på. Iochmed detta så har några förare fått vänta med delar av sina ersättningar, vilket vi naturligtvis beklagar, men de är informerade om läget, och vi jobbar vidare tillsammans.

Ekonomin är under kontroll, men vi lider av det ojämna flödet av intäkter. Förra veckans lag som fått oerhört mycket kritik har dock inget med ovanstående att göra, oavsett vad som skrivits. Efter ytterligare kontakter så kommer vi mönstra bästa möjliga lag för att nå målet med slutspel, och väl där så vet vi att vi är starka. Vi hoppas från styrelsens sida att ni har förståelse för vårt agerande.

// Styrelsen Vetlanda Speedway